Program de facturare gratuit

Program de facturare gratuit

Cauți un  program de facturare gratuit și practic? Icefact este soluția potrivită. Programul de facturare Icefact este dezvoltat de Icesoft și conține cam tot ce îți trebuie: emite facturi, chitanțe, avize și proforme.

În primul rând trebuie remarcată simplitatea și ușurința cu care poți să treci direct la treabă cu acest program. Nu este prea complex în pregătirea setărilor inițiale.

Mai jos se poate vedea fereastra întreagă a programului de facturare Icefact. Fereastra conține un meniu și zone de afișare și editare facturi, chitanțe etc.

Program de facturare gratuit

Setările inițiale

Se începe cu introducerea datelor societății folosind meniul din stânga Opțiuni – Prestator. Apoi se completează următoarele opțiuni pentru Facturare, Chitanță, dacă este cazul și pentru Afiz și Proformă.

Dacă societatea are un logo acesta poate fi încărcat Opțiuni – Logo. Imaginea trebuie să fie în format PNG, JPG, GIF sau BMP. Dimensiunea maximă recomandată este de 600 x 600 pixeli.

Din acest punct se poate trece direct la facturare. Însă, dacă dorim să ne pregătim dinainte produsele și pachetele de produse pe care le oferim, o putem face din meniul din stânga Nomenclator.

Din meniul Nomenclator se poate prestabili și variante de Observații pentru facturile noastre, în funcție de produsele sau serviciile oferite.

După ce am terminat cu setările inițiale și cu introducerea produselor, lucrărilor și serviciilor noastre, putem trece direct la facturare.

 

Facturare cu Icesoft

Fereastra programului Icesoft este ușor de utilizat. Practic ea este împărțită în 3 zone mari, sau 3 coloane.

Prima coloană din stânga este zona de meniu principal. Acesta conține și un spațiu în care este afișat cursul BNR leu – euro, cu posibilitatea de a schimba ziua și de a actualiza informațiile printr-un singur clic.

Meniul conține cinci categorii principale:

  • Documente
    • Facturi
    • Chitanțe
    • Avize
    • Proforme
  • Nomenclator
    • Produse
    • Pachete
    • Observații
  • Opțiuni
    • Prestator
    • Facturare
    • Chitanță
    • Aviz
    • Proformă
    • Logo
  • Unelte
    • Backup
    • Restore
    • Vacuum
  • Informații
    • Despre …
    • Licență

A două zonă este cea care afișează toate elementele (facturi, chitanțe, etc.) sortate după anumite filtre specifice: dată (de la data – la data), după serie, după număr etc.

În această zonă vor fi afișate sub formă de listă toate facturile sau chitanțele (în funcție de ce am ales din meniul Documente). Pentru celelalte meniuri această zonă nu se modifică, opțiunile fiind afișate într-o fereastră de tip pop-up.

Ultima zonă este cea din dreapta și cea mai mare și care reprezintă zona de editare a elementelor.

În partea de sus se găsesc butoanele pentru controlul zonei de editare, în ordinea de la stânga la dreapta: Imprimare, Nou, Clonare, Editare, Anulare, Ștergere și, ultima, Marcare ca achitat.

La folosirea butonului Nou, se va intra în modul de editare.

În cazul facturilor va apărea în partea de jos și zona pentru introducere a produselor vândute, serviciilor prestate sau a lucrărilor executate. Aici vor apărea alte cinci butoane: Adaugă Pachet, Adaugă articol, Clonează articol, Șterge articol. Aceste butoane vor controla doar zona de articole facturate din cadru unei facturi.

După ce am terminat de editat întreaga factură, în partea de sus vom accesa butonul verde pentru salvare, cel roșu fiind penru anulare.

După salvare, butoanele de sus vor reapărea, de unde vom putea să tipărim factura sau chitanța creată.

Avantaje

Programul este deosebit de ușor de folosit, intuitiv și nu prezintă aspecte complicate în utilizare pe termen lung.

Dimpotrivă, programul prezintă unele avantaje. De exemplu, fiecare factură poate fi marcată ca achitată după ce avem dovada pe extrasul de cont la bancă. Astfel putem ține evidența facturilor neplătite, sau plătite parțial. În plus, la marcarea facturilor achitate se pot trece atât data plății cât și unele observații (de exemplu în ce bancă a fost plătită).

Un alt avantaj este acela că putem să vedem valorile totale facturate pe toată durata sau pe anumite perioade. În zona a doua în partea de jos există două câmpuri. Unul indică numărul de înregistrări efectuate (în funcție de perioada selectată în partea de sus) și unul afișează valoarea acelor înregistrări (facturi).

Ținem cont și de faptul că programul permite modificarea valorii de TVA și permite accesul de editare în orice aspect al unei facturi.

Un alt avantaj major îl reprezintă faptul că putem face backup la baza de date și să mutăm datele pe alt computer care folsoește Icefact prin fucția de Restore.

Icefact poate rula în mai multe instanțe

Icefact poate rula în mai multe instanțe pe același computer. Însă este necesar să intervenim manual pentru a putea rula Icefact separat pentru mai multe societăți.

Dacă am făcut deja Icefact pentru o societate, atunci aceasta a creat deja o bază de date prestabilită. Următoarea poate fi creată astfel:

  • Se crează pe Desktop o scurtătură a programului Icefact. Aceasta va fi pentru prima societate creată.
  • Se copie scurtătura tot pe Desktop și o putem redenumi după noua societate.
    • Click dreapta pe a doua scurătură și alegem Proprietăți
    • În primul câmp Target trebuie să adăugăm la sfârșitul textului următoarele: spațiu nume_societate
    • La rularea porgramului Icefact cu specificarea mai sus indicată se va deschide o nouă bază de date. Programul poate fi astfel pregătit pentru o altă societate.
    • Se poate face acest lucru pentru oricâte alte instanțe dorim, cu respectarea pașilor mai sus menționați.

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.