Noile anexe conform regulamentului privind receptia lucrarilor de constructii
În luna mai 2017 s-a aprobat o nouă Hotărâre pentru modificarea HG nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora. În cadrul acesteia s-au schimbat multe aspecte privind recepția la terminarea lucrărilor și recepția finală. De asemenea sunt redate și noile anexe conform regulamentului privind receptia lucrarilor de constructii.
Noul regulament vine cu o serie de modificări și introduce noi aspecte prinvind recepția lucrărilor de construcții. La finalul articolului am atașat conținutul Hotărârii pentru a putea fi lecturat și asimilat cu ușurință.
Regulamentul va intra în vigoare la 60 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Mai jos se regăsesc descărcările în format editabil doc toate anexele acestui regulament:
- ANEXA-Nr.1-PV-DE-RECEPTIE-PARTIALA.doc (19424 downloads )
- ANEXA-Nr.2-PV-DE-RECEPTIE-LA-TERMINAREA-LUCRARILOR.doc (31588 downloads )
- ANEXA-Nr.3-PV-DE-SUSPENDARE A PROCESULUI DE RECEPTIE LA TERMINAREA LUCRARILOR.doc (12219 downloads )
- ANEXA NR. 3 PV DE SUSPENDARE A PROCESULUI DE RECEPȚIE LA TERMINAREA LUCRĂRILOR + ANEXE (12345 downloads )
- ANEXA-Nr.4-PV-DE-RECEPTIE-FINALA.doc (18413 downloads )
- ANEXA-Nr.5-PV-DE-SUSPENDARE-A-PV-RECEPTIE-FINALA.doc (12562 downloads )
- NORME-DE-INTOMIRE-A-CARTII-TEHNICE-A-CONSTRUCTIEI.docx (13798 downloads )
- JURNALUL-EVENIMENTELOR.doc (12630 downloads )
Important de știut:
Prevederile Regulamentului privind recepţia construcţiilor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 273/1994, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu modificările aduse prin prezenta hotărâre, nu se aplică construcţiilor pentru care recepţia la terminarea lucrărilor, respectiv recepţia finală se află în desfăşurare la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
În cazul în care recepţia la terminarea lucrărilor a fost efectuată conform prevederilor Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 273/1994, cu modificările şi completările ulterioare, până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, iar comisia de recepţie a recomandat admiterea recepţiei cu obiecţii, sunt considerate neconformităţi în sensul regulamentului prevăzut în anexa la prezenta hotărâre acele obiecţii neremediate în termenele convenite. În acest caz, prin excepţie de la prevederile alin. (1), recepţia finală se realizează potrivit prevederilor regulamentului prevăzut în anexa la prezenta hotărâre, iar neconformităţile neremediate determină suspendarea procesului de recepţie finală, dispoziţiile art. 28 din acelaşi regulament aplicându-se în mod corespunzător.
Hotărârea a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 406 din 30 mai 2017.
Prevederile prezentei hotărâri intră în vigoare la 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Citește textul integral: hg-343-2017-modificare-hg-273-1994-receptie.pdf (14183 downloads )
Buna ziua,
daca lucrarile au fost executate in baza unei autorizatii, in regie proprie, cum se poate face receptia? Autorizatia a expirat de mult. Multumesc anticipat
Cel mai practic ar fi să vă prezentați la departamentul urbanism al instituției care a emis autorizația de construire. În funcție de anumiți factori (stadiul fizic realizat, categoria de importanță a clădirii, perioada de timp trecută de la expirarea valabilității autorizației) cei de la urbanism vă vor oferi îndrumări.
Buna ziua,
în HG 343 din 2017 care modifică HG 273/1994 sunt prevăzute și modelele pentru fiecare proces-verbal. În acest articol veți găsi aceste formulare în format .doc ce pot fi completate cu ușurință din computer. Acestea nu sunt modificate ca structură față de cele prezentate în HG.
Cu privire la întrebarea dvs. legat de semnătura secretarului comisiei, vă pot spune două aspecte extrase din această HG:
– formularele de recepție din anexele HG nu indică în mod expres că secretarul comisiei trebuie să semneze undeva; dimpotrivă, acestea lasă să se înțeleagă că la participanți trebuie trecuți reprezentanții din partea executantului și ai proiectantului;
– în cadrul HG art. 11 alin. (3) și (4) se specifică faptul că secretarul comisiei de recepție la terminarea lucrărilor nu face parte din componența comisiei de recepție, în timp ce alin (5) specifică clar faptul că reprezentanții executantului și ai proiectantului participă în mod obligatoriu, în calitate de invitați, la recepție.
Concluzia logică extrasă din toate acestea este aceea că dirigintele de șantier care este secretarul comisiei de recepție nu trebuie să semneze nicăieri pe formularele de recepție.
Însă, dat fiind faptul că acest lucru nu este specificat în mod clar și concis în HG, este posibil ca să fie cerută semnătura dirigintelui pe aceste procese-verbale de recepție de către anumite persoane care fac parte din comisia de recepție.
După părerea mea, acest aspect nu este unul care să afecteze cu ceva efectuarea recepției.
Dacă există și alte păreri, le aștept pentru a discuta pe marginea acestora.
Vă mulțumesc pentru comentariu și interes!
Buna ziua,
In formularele Anexa 1—5, la semnaturi, nu apare pozitie pentru secretarul comisie !
Nu trebuie sa semneze sau este o scapare in alcatuirea formularelor ?
Multumesc.
Cum.piti fi și invitat și să fii și obligat a participa?!? Sunt proiectantul.
Art. 11 pct. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 343/2017:
Reprezentanții executantului și ai proiectantului participă, în mod obligatoriu, în calitate de invitați, la recepția la terminarea lucrărilor, în conformitate cu prevederile Legii nr. 10/1995 republicată.
Termenul de “invitat” utilizat în această hotărâre trebuie înțeles ca “persoană care nu face parte din comisia de recepție la terminarea lucrărilor”, și nu de persoană a cărui prezență este opțională.
Bună ziua, ce se poate face în situația de față când autoritatea emitentă a emis autorizație de demolare grajd,a fost anunțați că să demolat ,dar nu vor să vină în teren,pentru a elibera acel proces verbal de demolare grajd?
Bună ziua! În primul rând îmi cer scuze pentru întârzierea cu care vin cu răspunsul la întrebarea dvs.
Dacă au fost respectați toți pașii din HG 343/2017 cu privire la pregătirea recepției (art. 9 și 10), atunci notificați în scris autoritatea publică care a emis autorizația de demolare cu privire la data, locul și ora la care va avea loc recepția la terminarea lucrărilor.
Asigurați-vă că aveți toate documentele necesare cu privire la efectuarea recepției la terminarea lucrărilor, respectiv cele menționate la 15 pct. 3.
Dacă la data, locul și ora stabilită pentru recepție nu se prezintă reprezentantul autorității publice care a emis autorizația de demolare, atunci efectuați recepția cu președintele comisiei și specialistul în construcții, împreună cu invitații (proiectant și executant). Bănuiesc că e vorba de categoria de importanță D, drept pentru care nu e necesar să fie prezent și un reprezentant din partea Inspectoratului de Stat în Construcții. În PV de recepție menționați la punctul 11. (alte mențiuni) faptul că decizia comisiei de recepție la terminarea lucrărilor s-a luat cu respectarea art. 15 pct. 1 din HG 343/2017.
Conform cu HG 343/2017 art. 15 pct. 1 se specifică: comisia de recepție poate funcționa numai în prezența a cel puțin 2/3 din membrii numiți ai acesteia. Cu alte cuvinte, poate dintr-o comisie de 3 persoane poate lipsi cel mult una.
După ce ați întocmit și semnat PV de recepție la terminarea lucrărilor, mergeți la autoritatea publică pentru a-l înregistra în vederea scoaterii din evidența imobilelor aparținând beneficiarului.