Adeverința pentru confirmarea plăților cotelor ISC
Adeverința pentru confirmarea plăților cotelor ISC este necesară pentru efectuarea recepției la terminarea lucrărilor. Pentru orice investiție pentru care s-a emis autorizație de construire, recepția la terminarea lucrărilor se face în urma obținerii acestei adeverințe de la ISC (Inspectoratul de Stat în Construcții). Adeverința se eliberează de inspectoratul teritorial de unde aparține amplasamentul obiectivului.
Recent au apărut informații noi pe site-ul ISC care vin în ajutorul publicului larg în vederea obținerii acestei adeverințe. Informațiile sunt binevenite, mai ales în acest timp de restricții impuse de situația gravă din țară.
Ce trebuie făcut pentru obținerea adeverinței de confirmare a plății cotelor de 0,1% și 0,5%?
Toate informațiile oficiale le găsiți pe această pagină de pe site-ul ISC.
Pe scurt, ideea este să depuneți la timp cele două formulare F14 (la începere) și F16 (la finalizare).
Formularele le găsiți pe site-ul ISC:
- F14 – comunicare privind începerea execuției lucrărilor;
- F16 – comunicare privind încheierea execuției lucrărilor;
Respectați instrucțiunile de pe fiecare formular și cele legate de plata cotelor și transmiterea documentelor către ISC. De preferat ar fi să folosiți metode de plată online. Se preferă transmiterea documentele în format electronic la adresa de email aferentă sediului ISC unde este arondat obiectivul. Și adeverința poate fi transmisă, la cererea dvs., tot în format electronic la adresa de email declarată în formulare. Practic, relațiile cu instituțiile ISC se pot desfășura în online, prin intermediul poștei electronice.
Sfaturi importante privind redactarea documentelor și relația cu ISC
Mai jos redau întreaga secțiune de sfaturi, deoarece consider că este importantă pentru evitarea apariției de probleme pe parcurs:
- Citiți cu atenție precizările privind completarea formularelor (le găsiți la pagina 2).
- Toate documentele să fie lizibile, fără ștersături sau modificări. Când scrieți de mână, să o faceți îngrijit pentru a fi siguri că vom prelua informațiile așa cum trebuie.
- Câmpurile să fie completate complet și corect. Fiecare informație pe care o solicităm a fost bine gândită, iar necompletarea ei , cel mai probabil va duce la întârzieri, pe care nu le dorim nici noi și cu siguranță nici dumneavoastră. De exemplu: adresa de e-mail, în cazul în care sunt identificate probleme în dosarul dumneavoastră, este prima noastră opțiune pentru a vă contacta și rezolva cât mai repede situația. Dacă nu avem această adresă electronică, vă vom trimite în format fizic o adresă, folosind Poșta Română, la sediul declarat sau la cel trecut în autorizația de construire/desființare, iar pe dosar acțiunile sunt suspendate până la primirea informațiilor solicitate.
- Când trimiteți documentele în format electronic, acestea să fie de tip .pdf, separat pentru fiecare document, iar titlul să conțină descrierea cât mai exactă a informațiilor conținute. Evitați ca atașamentele să depășească 10 MB (e posibil să fie respinse de sistemul nostru de mesagerie).
- Încercați să faceți plățile online. Puteți folosi sistemul pus la dispoziție prin ghiseul.ro, pe care îl puteți utiliza direct de pe site-ul nostru, fără a fi necesar să faceți cont. Veți primi confirmarea plății efectuate pe e-mailul dumneavoastră.
- Puteți face plata pentru ambele cote prin același ordin de plată/mandat poștal. Este important să plătiți exact suma datorată, iar în cazul în care nu sunteți sigur, puteți cere lămuriri la telefoanele sau adresele de e-mail puse la dispoziție.
- În cazul în care ați trimis documentele pe e-mail și nu ați primit răspuns în 72h, încercați să contactați registratura pentru a verifica dacă totul a decurs cum trebuie.
- Există posibilitatea, în funcție de situație, să vă fie solicitate și alte documente, dacă se consideră necesare. Cu cât le veți pune mai repede la dispoziție, cu atât mai repede le vom putea verifica.
Pentru calcului cotelor datorate ISC puteți folosi calculatorul de mai jos.